اعزام کاروان اردوی جهادی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به مناطق سیل‌زده جنوب کشور

استان قم
به همت دانشگاهآزاد اسلامی و کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد انجام گردید:

اعزام کاروان اردوی جهادی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به مناطق سیل‌زده جنوب کشور

کمک‌های غیرنقدی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی قم به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال همراه با اردوی جهادی گروه علوم پزشکی به مناطق سیل‌زده جنوب کشور اعزام شدند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان قم : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با حضور در جایگاه اعزام کاروان اردوی جهادی گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به مناطق سیل‌زده جنوب کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه اجتماعی به‌دنبال آن است که خدمات خود را در سطح جامعه برای حل مشکلات جامعه به‌کار ببندد.

سیف‌الله فضل‌اللهی افزود: در این راستا و در پی فرمایش‌های مقام معظم رهبری و تأکید دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی از همان شروع مشکل سیلاب در کشور در استان گلستان و مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی قم کمیته بحران تشکیل شد و تلاش کردیم از همه اندوخته‌ها و داشته‌های خود در این مسیر استفاده کنیم.

وی افزود: نخستین تدبیری که اندیشیده شد کاربست‌های لازم را برای کنترل آب و همراهی با مسئولان استان برای پیشگیری انجام دادیم و مخاطراتی که در سطح دانشگاه بود را کنترل کردیم و از همان ابتدای کار حدود ۲۳ دانشجوی بسیجی در قالب اردوهای جهادی در منطقه پلدختر لرستان مستقر شدند و به‌صورت هفتگی اکثر دانشجویان بسیجی در این کمک‌رسانی با جابه‌جایی نیروها در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده سهیم بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم افزود: در راستای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبانه کارکنان و اعضای هیئت علمی جمع‌آوری و در قالب یک محموله ۲ تنی را حاوی اقلام مختلف بهداشتی و پزشکی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال به استان خوزستان ارسال شد.

فضل‌اللهی گفت: یکی از مشکلاتی که در مناطق سیل‌زده وجود دارد مسائل بهداشتی پزشکی و ارائه خدمات روانشناختی بود که با هماهنگی گروه روانشناسی و دانشکده علوم پزشکی از مدت‌ها پیش به‌صورت انفرادی استادان مجرب و متعهد دانشگاه آزاد اسلامی قم به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی اینکه  استادان و دانشجویان گروه علوم پزشکی اعم پزشکی و مامایی و علوم آزمایشگاهی دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور که دانشکده پزشکی دارند در منطقه حضور یابند؛ بنابراین اردوی جهادی گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم در قالب یک کاروان ۲۴ نفره به منطقه سیل‌زده جنوب کشور اعزام شد تا در یکی از مقرهای امدادی استان خوزستان مستقر شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم  افزود: امیدوار هستیم توانسته باشیم در فرایند کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده بخشی از وظیفه اجتماعی و انسانی خود را به‌عنوان یک دانشگاه انجام دهیم  و کمک کرده باشیم تا بخشی از آلام عزیزان مناطق سیل‌زده کاسته شده باشد.

فضل‌اللهی گفت: در نظر داریم در ایام آخر هفته به گروه اردوی جهادی دانشگاه آزاد اسلامی قم در مناطق جنوب کشور بپیوندیم و از نزدیک خدمات علمی مورد نیاز مناطق سیل‌زده را در صورت نیاز با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم برطرف کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.