وبینار مشترک به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص)

استان قم
با همکاری بسیج اساتید واحد خواهران و کانون مطالعات زنان عفاف و حجاب و کانون نماز پردیس حضرت معصومه(س) وبیناری به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی ها برگزار گردید:

وبینار مشترک به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی ها حضرت محمد مصطفی (ص)

در این جلسه که به مدت دو ساعت (۱۰الی۱۲) به طول انجامید؛ بررسی تطبیقی وضعیت زنان در جوامع قبل و بعد از اسلام ،بررسی تطبیقی جاهلیت صدر اسلام و جاهلیت مدرن و بیان آموزه‌های اسلام و فمینیسم با تاکید بر گام دوم انقلاب، مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قم ، روز دوشنبه مورخ 1400/08/03 با همکاری کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه (س) واحد خواهران ، کانون مطالعات زنان عفاف و حجاب و کانون نماز پردیس حضرت معصومه (س) وبیناری به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی ها برگزار گردید. سخنران ویژه این مراسم سرکار خانم دکتر محمدباقری، استاد محترم دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه(س) بودند. وبینار در بستر آدوب کانکت برگزار شده و بیش از 120 نفردر­جلسه حضور یافتند.

در این جلسه که به مدت دو ساعت(۱۰الی۱۲) به طول انجامید؛ بررسی تطبیقی وضعیت زنان در جوامع قبل و بعد از اسلام ،بررسی تطبیقی جاهلیت صدر اسلام و جاهلیت مدرن و بیان آموزه‌های اسلام و فمینیسم با تاکید بر گام دوم انقلاب، مورد بحث و واکاوی قرار گرفت.


 در ابتدای جلسه  ویدیویی  با موضوع میلاد پیامبر مهربانی ها و سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)پخش گردید. سپس چندین کتاب با موضوع زن در گذر زمان معرفی شد که از جمله آنها می‌توان به کتاب  زنان یونان باستان نوشته ی دان ناردو،  زن در ایران باستان نوشته هدایت الله علوی و نظام حقوق زن در اسلام نوشته­ی شهید مطهری اشاره کرد. سپس وضعیت زن در ایران باستان ، روم باستان، یونان باستان و شبه جزیره عربستان قبل از ظهور اسلام به تفضیل مورد بررسی تطبیقی قرار گرفت.


 پس از بیان وضعیت زن در جوامع مذکور، حقوق زنان در اسلام به استناد آیات و روایات مطرح گردید. و بعد از آن موضوع فمنسیم و حقوق زن در جامعه مدرن غربی امروزی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. در ضمن جلسه، سوالاتی که حضار به صورت متنی می­پرسیدند نیز پاسخ داده می­شد.

در پایان با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی الگوی مشخصی از زن سوم مسلمان، با تمام ارزشمندی ها و رسالت های بزرگی که بر دوش دارد معرفی شد. جلسه با یاد  صاحب الزمان (عج) و قرائت دعای فرج ایشان پیش از اذان ظهر به اتمام رسید.

کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت معصومه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.