گرامیداشت سالروز شهادت دکتر محمد مفتح (روز وحدت حوزه و دانشگاه ها)

استان قم
به همت سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها ، بسیج اساتید نخبگان حوزه علمیه ، بسیج دانشجوئی و طلاب برگزار شد:

گرامیداشت سالروز شهادت دکتر محمد مفتح (روز وحدت حوزه و دانشگاه ها)

حقیقتا مردان بزرگی همچون آیت الله مفتح در مکتب حضرت زهرا سلام الله علی‌ها تربیت شده اند و امیدوارم راه این بزرگان، همواره پر رهرو باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قم ، مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالروز شهادت آیت الله «محمد مفتح» با مشارکت سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها ، مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب در تاریخ 1400.09.27 در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

وحدت حوزه و دانشگاه ها
رضا نورائی

درابتدای جلسه تلاوت بخشی از آیات قرآن کریم توسط قاری ارزشمند و برجسته کشوری جناب آقای صادقی قرائت شد.

وحدت حوزه و دانشگاه ها
رضا نورائی

پس از تلاوت آیات قرآن کریم پیام تصویری از مرجع عالیقدر آیت الله «عبدالله جوادی آملی» به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه پخش شد.

وحدت حوزه و دانشگاه ها
رضا نورائی

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن اکبری» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم و مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار داشت: امروز روز شهادت یکی از فرزندان راستین امام و انقلاب آیت الله مفتح است که به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

وی تاکید کرد: حقیقتا مردان بزرگی همچون آیت الله مفتح در مکتب حضرت زهرا سلام الله علی‌ها تربیت شده اند و امیدوارم راه این بزرگان، همواره پر رهرو باشد.

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جایگاه و شان و منزلت سوره کوثر عنوان کرد: تجلیل خدا همان تجلیل اولیاء خدا است و تجلیل اولیاء خدا همان تجلیل خداست و تحقق این موضوع باعث رشد فضیلت انسانی خواهد شد.

وحدت حوزه و دانشگاه ها
رضا نورائی

حجت الاسلام والمسلمین آقای اکبری با اشاره به موضوع گسترش انقلاب در جهان توسط یاران حضرت مهدی (عج) تاکید کرد: تکلیف ما امروز آن است که بینش و دانش را با هم به کار ببریم و اگر امروز تجلیل از آیت الله مفتح صورت می‌گیرد به خاطر این است که آن شهید بزرگوار بینش و دانش را با هم به کار برد و روایات متعدد را در این موضوع جامه عمل پوشانید.

جناب آقای اکبری دفاع از ولایت را از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) عنوان کرد و افزود: آن حضرت با تمام سختی‌ها و بی مهری‌ها برای حمایت از ولایت قیام کرد.

وحدت حوزه و دانشگاه ها
رضا نورائی

«محمد رضایی» رئیس دانشگاه پردیس فارابی تهران به نیاز‌های جامعه طبق منویات امامین انقلاب در بحث حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امامین انقلاب بار‌ها در جمع طلاب و دانشجویان به بحث نماز جماعت اشاره کرده اند تا اهمیت مسئولیت فردی و اجتماعی حوزه و دانشگاه به خوبی روشن شود.

وحدت حوزه و دانشگاه ها
رضا نورائی

در پایان مراسم مسئولین و شرکت کنندگان در جلسه بر سر مزار شهید گرانقدر آیت الله محمد مفتح واقع در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) رفته و فاتحه ای را  جهت شادی روح این شخصیت بزرگوار قرائت کردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.