تأسیس اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی

استان قم
به همت سازمان بسیج اساتید استان قم برگزار شد:

تأسیس اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی

اندیشکده مهدویت باید در حوزه های استانی ، کشوری و فراکشوری فعالیت گسترده ای جهت ارتقاء در جهان اسلام داشته باشد

     به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج قم ، جلسه اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی در تاریخ 1400.09.09 در ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران با حضور دکتر باقرزاده (مسئول سازمان بسیج اساتید استان قم) و آقای دکتر بهروزی لک مدیر اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی و با حضور مسئولین کانون ها و معاونت های سازمان بسیج اساتید استان قم برگزارشد.                                                                                  

اندیشکده مهدویت


در ابتدای جلسه پس از تلاوت بخشی از آیات قرآن کریم جناب آقای بهروزی لک مدیر اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی مختصر توضیحی در خصوص طرح تأسیس اندیشکده مهدویت دادند و تأکید داشتند که اندیشکده مهدویت باید در حوزه های استانی ، کشوری و فراکشوری فعالیت گسترده ای جهت ارتقاء در جهان اسلام داشته باشد.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

در این جلسه دکتر محمدرضا باقرزاده رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم اشاره به این داشتند که نگاه مهدوی و آینده پژوهی باید بصورت متمرکز توسط فعالان این حوزه به اساتید بسیجی در دانشگاه ها منتقل شود.

دکتر باقرزاده در این جلسه بیان داشتند نوع تعامل اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی با بسیج نوع تعامل دوگانه اکتیو و پسیو هست و از یک سو به عنوان یک مرکز جامع برای تولید محتوا برای اساتید بسیجی می باشد که باید بصورت تخصصی در زمینه تولید محتوا کار کند لذا اندیشکده می تواند محل ثبت و نگارش دانش های مرتبط با مهدویت و آینده پژوهی در حوزه و دانشگاه ها برای اساتید بسیجی باشد. از سوی دیگر این اندیشکده می تواند از اساتید بسیجی دریافت محتوا کند.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

در ادامه مباحث جلسه آقای دکتر علیانسب مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه حضرت معصومه (س) عرض کردند در کل دانشگاه های ما نشریه دانشگاهی علمی مهدوی نداریم ولی مجلات علمی پژوهی در سطح حوزه در رابطه با موضوع مهدویت داریم اما در دانشگاه ها چنین چیزی موجود نیست ، حتی دانشنامه ای هم با عنوان دانشنامه مهدویت نداریم.

دکتر علیا نسب درادامه گفتگو بیان داشتند از اندیشکده مهدویت انتظار می رود برنامه هایی در خصوص انتشار نشریه مهدویت داشته باشد و امیدواریم اندیشکده مهدویت با همکاری سازمان بسیج اساتید بتواند کارگاه های مهارت افزایی و نمایشگاه هایی در رابطه با طرح اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی راه اندازی کند.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

در این جلسه آقای دکتر گرزین معاونت فرهنگی اجتماعی علمی کاربردی شهید محلاتی (ره) بیان داشتند برای همه ی مردهای زندگی باید آهنگ مهدویت زده شود.

رضا گرزین تأکید داشتند با استفاده از کتاب نهج البلاغه و بسیاری از حکمت های این کتاب باید به امام زمان (عج) و مهدویت رسید یعنی شالوده ، محور و اساس مهدویت را می توان از این کتاب مرجع نشعت گرفت.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

در جلسه اندیشکده مهدویت جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین فیروزجائی به عنوان مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه باقرالعلوم (ع) و هم به عنوان میزبان جلسه در رابطه با طرح تأسیس اندیشکده مهدویت فرمودند با همکاری بسیج اساتید ، مسئولین کانون ها ، معاونت ها ، اساتید بسیجی و افراد حاظر در اندیشکده طرح تأسیس اندیشکده مهدویت در قم باید قطب اصلی بشود برای سراسر کشور و جهان اسلام و کارگاه هایی را در رابطه با این موضوع در نظر گرفت و زمان آن را مصادف کرد با شبهای چهارشنبه که انگیزه مضاعفی برای شرکت اساتید بسیجی در این کارگاه ها باشد.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

آقای دکتر شیرخانی از اساتید پژوهشگر اندیشکده مهدویت و دانشگاه آزاد عرض کردند اندیشکده باید فرهنگی از تمدن سازی در قالب مهدویت در دانشگاه های کشور و همچنین جهان اسلام شکل بگیرد.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

آقای دکتر زمانی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه آزاد در جلسه اندیشکده عرض کردند در دانشگاه ها برنامه های مربوط اندیشکده مهدویت باید در 2 بخش فعالیت خود را آغاز کرده 1) بخش های مهارت افزایی و بصیرتی 2) بحث های فرهنگی و هنری و همچنین کرسی های ترویجی متعددی در رابطه با موضوع مهدویت در دانشگاه ها بصورت جلسه ای برگزار شود.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

حجت الاسلام والمسلمین غیورزاده مسئول پژوهشی اندیشکده مهدویت بیان داشتند در حوزه آینده پژوهی خیلی بیش از آن چیزی که در طرح اولیه هست می توانیم کار  کنیم.

اندیشکده مهدویت
رضا نورائی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمنصور موسوی از اساتید حوزه علمیه در جلسه مطرح کردند به 2 دلیل مسجد مقدس جمکران باید روی موضع هدایت گری و تسهیل گری جریان های مهدوی ایستادگی کند 1) اینکه قدرت الهام بخشی مسجد جمکران بتواند حرکت های مهدوی و ... سازماندهی کند و باید مسجد مقدس جمکران را به عنوان یک برند در زمینه مهدویت به جهان اسلام معرفی کند 2) در اندیشکده مهدویت و آینده پژوهی می توان از قابلیت های مسجد جمکران و زمینه مذهبی آن استفاده کرد.

نویسنده ، خبرنگار و عکاس: رضا نورائی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.